Oticon Schirmchen, Spitze oder Kappe?
Oticon hat eine schöne Auswahl an Schirmchen oder Tipps für Hörgeräte. Dome wurde ins Deutsch "Kupln" übersetzt und genau das ist es. Diese Kuppel befindet sich an dem Teil, der in Ihr Ohr geht, wenn Sie einen Lautsprecher im Ohrhörgerät haben. Hörgeräte mit einer dünnen Schallröhre von Oticon, Bernafon oder Sonic verwenden aber auch eine Schirmchen. Diese kleine Kappe hat mehr Eigenschaften, als Sie auf den ersten Blick denken.
Wann ersetze ich meine Oticon-Schirmchen?
Oticon machte die MiniFit transparenten Kuppeln. Diese können sich schließlich aufgrund der Säure des Ohrs verfärben. Darüber hinaus können sie auch den Griff am Lautsprecher oder an der Röhre verlieren, wenn sie häufig entfernt werden, um beispielsweise den Oticon-Filter zu ersetzen. Normalerweise können Sie es gut sehen, wenn Ihre Kuppel ersetzt werden muss.
Wie bestimme ich die Größe meiner Oticon-Schirmchen?
Das ist überhaupt nicht kompliziert. Oticon hat verschiedene Kuppelgrößen von 5 mm bis 12 mm. Dies hängt mit der Größe Ihres Gehörgangs zusammen. Wenn Sie festgestellt haben, welchen Kuppeltyp Sie verwenden, messen Sie den breitesten Punkt der Kuppel. Dann haben Sie den richtigen Durchmesser.
Woher weiß ich, welche Art von Oticon-Schirmchen ich benötige?
Oticon Minifit Kuppeln sind vollständig transparent und werden in schwarzer Verpackung geliefert.
Oticon Rite Kuppeln sind milchig transparent und werden in weißer Verpackung geliefert.
Es gibt auch Kuppeln mit einer doppelten "Kuppel", die als Oticon Power Domes bezeichnet wird
Es gibt auch geschlossene Kuppeln mit 1 oder 2 kleinen Löchern. Oticon nennt dies "Bas Domes"
Schauen Sie sich Ihre Kuppel genau an und treffen Sie dann eine Auswahl in unserem Webshop von Oticon Domes.
Veelgestelde vragen
Waarom bestellen bij Alles voor Oren?
AllesVoorOren is dé webshop voor slechthorenden in Nederland. Met ruim 10 jaar ervaring in het zoeken naar oplossingen voor jouw gehoorprobleem moet het gek lopen als je bij ons niet kunt vinden wat je zoekt. Onze medewerkers zijn getraind in het doorvragen en zoeken naar mogelijkheden die elders niet gevonden worden. Onze klanten waarderen ons omdat we altijd alles in het werk stellen om hun bestelling op tijd te bezorgen en mocht het een keer anders lopen dan gewenst dan bieden wij altijd een passende oplossing.
Klanten geven ons een 9.2 op basis van 15.331 beoordelingen
We nodigen al onze klanten actief uit om ons te beoordelen. Niet om ons zelf op de borst te kunnen kloppen maar omdat jouw mening er écht toe doet. We waarderen elke review. We vernemen graag hoe onze service is bevallen en juist als er een keer iets niet goed is gegaan dan kunnen we met deze input verder, vermeld daarom altijd wat je eventuele klacht is. En wil je een product review plaatsen dan kan dat natuurlijk ook. Bij elk product bieden wij de mogelijkheid iets over het product te melden.
Hoe snel heb ik mijn bestelling in huis?
Gemiddeld genomen heb je jouw bestelling binnen 3 dagen in huis. Duurt het langer, dan laten we je dat weten. Beloftes zoals “Vandaag besteld, Morgen in huis” daar doen we niet aan. We zijn tegenwoordig teveel afhankelijk van externe factoren om zoiets met droge ogen te kunnen beloven. Doorgaans verzenden we jouw bestelling direct zodra deze binnenkomt. En als dat door drukte niet kan alsnog de volgende dag. Houd daarom altijd je trackingcode goed in de gaten. Daar vind je over het algemeen de informatie die je zoekt over je levering. Al onze levertijden staan bij de producten vermeld.
Niet goed geld terug garantie!
We hebben veel vertrouwen in de kwaliteit van onze producten. Daarom bieden wij je de mogelijkheid om je product (mocht het toch niet goed zijn) kosteloos retour te zenden. Wel hebben we hiervoor een aantal spelregels ontwikkeld die je op onze website terug kunt lezen. Zo kun je bijvoorbeeld geen producten terugsturen die verzegeld zijn of op of in het lichaam gedragen worden. Wel zo fris om te weten dat je altijd een product krijgt toegestuurd dat niet door een ander is gedragen.