Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters
    AllesVoorOren.nl - Donderdag 23 Oktober 2019

    PostNL stopt met tweede afleverpoging

    Wat is er aan de hand? 

    De online bestedingen door Nederlandse consumenten groeien naar verwachting de komende jaren door. Dit betekent ook steeds meer pakketjes voor de vervoerders en PostNL speelt daar voortdurend op in door de pakketbezorging zo goed mogelijk op de wensen van jou af te stemmen. Met als doel pakketten in één keer bij de consument af te leveren: waar en wanneer zij dat willen. 

    Wat is er gewijzigd?

    Vanaf dinsdag 16 oktober is PostNL gestopt met de tweede bezorgpoging. De pakketten worden nu de volgende dag bij de dichtstbijzijnde PostNL-locatie afgeleverd. 

    95% van de pakketten wordt bij de 1e bezorgpoging bezorgd

    De afgelopen jaren zijn steeds meer bezorgopties toegevoegd, zodat wij onze klanten meer controle kunnen geven over de bezorging van hun bestelling. Van de pakketten waarbij de eerste bezorgpoging niet slaagt, slaagt ook vaak de tweede bezorgpoging niet. Daarnaast blijkt uit klantonderzoek dat de meeste ontvangers liever willen dat deze pakketten direct naar de dichtstbijzijnde PostNL locatie worden gebracht. Daar zijn hun bestellingen namelijk al de volgende dag beschikbaar. Om die redenen heeft PostNL besloten pakketten voortaan na een niet succesvolle bezorgpoging pakketten naar de dichtstbijzijnde PostNL locatie te brengen. Er zijn op dit moment zo’n 3.300 PostNL-locaties in Nederland dus er is er altijd een in de buurt. Bij AllesVoorOren.nl kies je bij het bestellen zelf jouw dichtstbijzijnde locatie.

    Meestal binnen 3 dagen opgehaald

    Uit onderzoek weet PostNL dat de meeste ontvangers hun pakket binnen drie dagen ophalen. De bewaartermijn is daarom onlangs van twee weken teruggebracht naar een week. Daarmee vergroten ze de totale beschikbare capaciteit van de PostNL locaties. Daarnaast houdt PostNL nauwlettend de hoeveelheid pakketten in de gaten dat naar retaillocaties gaat om de aantallen beheersbaar te houden.

    Meer controle betekent een hogere klanttevredenheid

    Met dit besluit zijn pakketten een dag eerder beschikbaar voor ontvangers wanneer PostNL bezorgers deze na de eerste, in plaats van de tweede, bezorgpoging direct naar een PostNL locatie brengen.

    Minder meters betekent minder CO2-uitstoot

    Elke dag weer leggen de verstuurde pakketten veel kilometers af door Nederland. Ook onnodige extra kilometers wanneer bezorgers voor een tweede keer met een bestelling voor een dichte deur staan. Het wegnemen van de tweede bezorgpoging uit het bezorgproces is daarmee een stap in de goede richting. Het bezorgproces wordt hiermee efficiënter en per pakket worden gemiddeld minder kilometers afgelegd tot aan het moment van bezorging. Het is weer een stap in de goede richting van onze verduurzaming.

    Hoe herken ik een pakket dat naar een PostNL locatie gaat?

    Hoe weet ik dat het pakket na de eerste bezorgpoging naar de PostNL locatie is gegaan? In de Track & Trace omgeving staat bij het onderdeel ‘’options’’ de volgende tekst ‘’Bezorging gewijzigd door PostNL’’.

    Nieuws en updates van:

    Recente artikelen

    Deze website maakt gebruik van cookies. Cookie Voorkeuren instellen